بخش: اخبار حوزه تجارت

image_pdfimage_print

بخشنامه گمرک

بخشنامه گمرک در خصوص نحوه وصول ردیف های درآمدی بودجه سال ۱۳۹۳ در گمرکات سراسر کشورمعاونت فنی و امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران ، در خصوص نحوه وصول ردیف های درآمدی بودجه سال ۱۳۹۳ در گمرکات سراسر کشور بخشنامه ای صادر کرد. متن کامل این بخشنامه خطاب به گمرکات سراسر کشور بدین شرح است :«ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو ، پیرو بخشنامه شماره ۶۰۸۴۱/۹۲/۵۸۹۸۷/۱۱۳/۹۴۳/۷۳/۱۳۸ مورخ ۵/۴/۹۲ پیرامون ابلاغ احکام و ردیف های درآمدی قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور، خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به اخذ مبالغ مندرج در بندهای ذیل در هنگام ترخیص کالاهای مورد نظر از ابتدای سال ۱۳۹۳ اقدام لازم معمول و ضمن درج آن در اظهارنامه و پروانه گمرکی (با هماهنگی دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت تعیین ردیف مربوطه)، مبالغ وصولی را به شماره حساب ردیف درآمدی مربوطه (با هماهنگی اداره کل امور مالی و ذیحسابی) واریز نمایند :

bakhshnameh
۱-در راستای تسهیل ارائه خدمات گمرکی به خدمت گیرندگان محترم ، ترخیص کالا در ایام نوروز بنحوی صورت پذیرد که با استقرار پرسنل کشیک ، وقفه ای در ترخیص کالاهای صادراتی و وارداتی صورت نپذیرفته و مراتب به بانک مستقر در گمرک و سایر سازمانها و ادارات و استانداری و فرمانداری ، اعلام گردد ، همچنین اسامی کلیه همکاران کشیک سریعاً به این معاونت ارسال نمایند.

تلاش برای کاهش موانع پیش‌روی صادرات

۱۰اسفند۹۲-خبرگزاری مهر:معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از برگزاری آخرین جلسه شورای‌عالی صادرات غیرنفتی در سال ۹۲ خبر داد و گفت: در این جلسه که دو هفته دیگر برگزار می‌شود، مصوبه جدیدی برای رفع موانع پرهزینه و زمانبر پیش‌روی صادرات از دولت خواهیم گرفت. ولی‌الله افخمی‌راد افزود: هم‌اکنون موانع زیادی پیش‌روی صادرات غیرنفتی کشور قرار دارد که صادرات را زمانبر و هزینه‌بر کرده است؛ بنابراین تلاش داریم که این موانع را حذف کنیم به نحوی که مدت زمان ماندگاری کالا در گمرکات و هزینه‌های صادرات کاهش یابد.

ترخیص اسباب‌بازی تسهیل شد

تابناک-۳اسفند۹۲:

گمرک ایران به منظور بهبود فضای کسب و کار، تسهیل امور و روان‌سازی تشریفات گمرکی لغوگمرکات اختصاصی برای ترخیص اسباب‌بازی، چینی‌آلات ،چسب و لاستیک را به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد.

سفر هیأت تجاری بلژیک در ماه آوریل/ به بازار ایران برمی‌گردیم

خبرگزاری فارس-۹۲/۱۲/۰۵:
نایب رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی بلژیک از سفر یک هیأت تجاری در ماه آوریل -اردیبهشت ماه- به ایران خبر داد و گفت: با خرسندی به بازار ایران برمی‌گردیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ژاک گلوریه در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهارداشت: ما با خرسندی به بازار ایران بر می‌گردیم و در همین راستا هم ملاقات‌های متعددی با مقامات ایرانی تنظیم کرده‌ایم.

لغو گمرکات اختصاصی برای ترخیص کالاهای اسباب‌بازی، چینی‌آلات، چسب و لاستیک

بخشنامه گمرک-۱۳۹۲/۱۲/۳:
با هدف تسهیل امور و روان‌سازی تشریفات گمرکی انجام شد
لغو گمرکات اختصاصی برای ترخیص کالاهای اسباب‌بازی، چینی‌آلات، چسب و لاستیک

گفت‌وگو با رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره سفر هیات فرانسوی به تهران, باید برنده این بازی باشیم

تجارت فردا-۲۷/۱۱/۱۳۹۲ :
گفت‌وگو با رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره سفر هیات فرانسوی به تهران.
باید برنده این بازی باشیم

اخذ ضمانت نامه‌ بانکی برای ترخیص کالای وارداتی

جام جم انلاین-۵ اسفند ۹۲:
گمرک بخشنامه کرد:
اخذ ضمانت نامه‌ بانکی برای ترخیص کالای وارداتی
عباس معمارنژاد، رئیس کل گمرک ایران در بخشنامه‌ای شرایط و نحوه اعطای تسهیلات ضمانت نامه‌ای برای ترخیص کالای وارداتی را اعلام کرد.

هدفگذاری برای افزایش ۵٫۵ میلیارد دلاری سرمایه گذاری چین در ایران

خراسان – :۱۳۹۲/۱۲/۰۵

همزمان با مذاکرات وزیر بازرگانی چین با مقامات کشورمان، پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین با حضور وزیر بازرگانی چین و وزیر اقتصاد ایران برگزار شد و سند جامع همکاری مشترک بین دو کشور به امضا رسید که براساس آن افزایش حجم روابط تجاری از ۱۶ میلیارد دلار در حال حاضر تا مرز ۲۰ میلیارد دلار و افزایش بیش از ۲ برابری سرمایه گذاری چین در ایران هدفگذاری شده است.

دیدار روسای اتاق‌های بازرگانی ایران و آلمان

دنیای اقتصاد- ۳اسفند ۹۲
آلمان آمد، چین هم می‌آید

 

دیدار روسای اتاق‌های بازرگانی ایران و آلمان
گروه بازرگانی – در حالی دومین سفر سرمایه‌گذاران ایرانی به ریاست اتاق ایران بعد از تحولات جدید ژنو، به مقصد آلمان خواهد بود که وزیر بازرگانی چین در صدر یک هیات رسمی برای امضای پروتکل کمیسیون مشترک ایران و چین وارد کشورمان شده است.

لغو گمرکات اختصاصی برای ترخیص‌کالاهای اسباب‌بازی، چینی‌آلات، چسب و لاستیک

 

دنیای اقتصاد:گروه بازرگانی- گمرک جمهوری اسلامی ایران به‌منظور بهبود فضای کسب‌وکار، تسهیل امور و روان‌سازی تشریفات گمرکی لغوگمرک‌های اختصاصی برای ترخیص اسباب‌بازی، چینی‌آلات، چسب و لاستیک را به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد.

 

کلیه فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

 

تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به بازرگانی زرین می باشد.

error: Content is protected !!