هدفگذاری برای افزایش ۵٫۵ میلیارد دلاری سرمایه گذاری چین در ایران

image_pdfimage_print
خراسان – :۱۳۹۲/۱۲/۰۵

همزمان با مذاکرات وزیر بازرگانی چین با مقامات کشورمان، پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین با حضور وزیر بازرگانی چین و وزیر اقتصاد ایران برگزار شد و سند جامع همکاری مشترک بین دو کشور به امضا رسید که براساس آن افزایش حجم روابط تجاری از ۱۶ میلیارد دلار در حال حاضر تا مرز ۲۰ میلیارد دلار و افزایش بیش از ۲ برابری سرمایه گذاری چین در ایران هدفگذاری شده است.

 

تشکیل چهار کمیته تخصصی،با امضای تفاهم نامه

بر این اساس در پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری میان دو کشور ۴ کمیته تخصصی تشکیل شد.کمیته‌هایی از قبیل کمیته همکاری های اقتصادی و تجاری، کمیته همکاری های سرمایه گذاری و زیربنایی، کمیته تامین مالی و کمیته استانی و منطقه ای. به گزارش فارس، در حال حاضر حجم روابط تجاری غیرنفتی بین ایران و چین در حدود ۱۶ میلیارد دلار است و یکی از اهداف برگزاری اجلاس مشترک میان دو کشور، افزایش حجم روابط تجاری میان دو کشور است.همچنین یکی دیگر از هدفگذاری ها افزایش حجم روابط تجاری دو کشور تا مرز۲۰ میلیارد دلار است که امیدواریم طی دو سال آینده که شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در چین برگزار خواهد شد به این هدف برسیم. از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه افزایش حجم سرمایه گذاری های شرکت های چینی در ایران بوده و در حال حاضر براساس آمارهای موجود حجم سرمایه گذاری های شرکت های چینی در طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران در حدود ۵/۴ میلیارد دلار است که ضرورت دارد افزایش یابد. بر این اساس افزایش حجم سرمایه گذاری این شرکت ها به میزان ۱۰ میلیارد دلار تا اجلاس بعدی یکی از اهداف است.

 

برنامه ریزی برای ورود سرمایه گذاران چینی به بورس ایران

دراین میان،وزیر اقتصاد با اشاره به پیش بینی تمهیدات لازم به منظور حضور سرمایه گذاران چینی در بازار بورس، گفت: اقتصاد ایران در شرایط مستحکم قرار گرفته و به شرایط رشد خود بازگشته است. به گفته طیب نیا،اکنون بازار بورس ایران با ۱۶۰ میلیارد دلار یکی از پررونق ترین دوران خود را طی می کند و تمهیداتی برای جذب سرمایه گذاری های خارجی فراهم شده است.

 

نعمت زاده: شهرک صنعتی مشترک ایران و چین احداث می شود

درهمین حال،نعمت زاده،وزیر صنعت،معدن وتجارت، پس از دیدار وزیر بازرگانی چین با اشاره به این که ایران و چین در زمینه  ایجاد یک شهرک صنعتی مشترک در خاک ایران به توافق رسیدند، گفت: چون ایران وچین مرز مشترک ندارند، قرار است این شهرک صنعتی در ایران احداث شود که در همین راستا قرار است مکان مناسب برای ایجاد این شهرک تعیین شود. وی حجم مبادلات ایران و چین را در سال ۲۰۱۳ با احتساب نفت ۴۰ میلیارد دلار و بدون احتساب نفت ۱۶ میلیارد دلار اعلام کرد.

 

برنامه ریزی برای رشد ۱۰۰درصدی مبادلات تجاری ایران و چین در سه سال آینده

درهمین زمینه،رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران نیز با اشاره به مذاکرات گسترده ایران و چین برای گسترش همکاری های اقتصادی اظهار کرد: در پایان مذاکرات مان هدف گذاری کردیم، ظرف سه سال آینده مبادلات تجاری دو کشور رشد ۱۰۰درصدی داشته باشد. وی گفت: همچنین مقرر شد دو استان سین کیانگ و خراسان رضوی در ایران همکاری های منطقه ای انجام دهند.

 

جهانگیری:کشوری که در سختی ها در کنار ما بوده است را فراموش نمی کنیم

بااین حال،معاون اول رئیس جمهور،در دیدار «گائوهوچنگ» وزیر بازرگانی چین،گفت: گسترش روابط با چین همواره به عنوان یکی از اولویت های مهم جمهوری اسلامی ایران مد نظر بوده است. جهانگیری خاطرنشان کرد: ما کشورهایی همچون چین را که در روزهای سخت در کنار ایران بوده اند، فراموش نخواهیم کرد و علاقه مند هستیم چین یکی از شرکای اصلی تجاری ایران باشد.

 

عسگر اولادی:باید چینی ها را در طرح های تولیدی خود شریک کنیم

به گزارش ایسنا، عسگر اولادی رییس اتاق مشترک ایران و چین بابیان اینکه ایران نگاه ویژه ای به سرمایه گذاری مستقیم چینی ها در کشور دارد، اظهار کرد: باید چینی ها را در طرح های تولیدی خود شریک کنیم تا با استفاده از فناوری و تجربه آن ها با افزایش سطح تولیدات ملی ابتدا مصرف داخلی را تامین کنیم و سپس با مازاد این تولیدها و استفاده از بازار در اختیار چینی ها صادرات را نیز در دستور کار خود داشته باشیم.

کلید واژه ها :

آزاد شدن الویت دهم , استاندارد اجباری , استاندارد ایران , اظهار الکترونیکی  , ایران کد , ثبت سفارش اسباب بازی ,  ثبت سفارش اولویت دهم , ثبت سفارش در مشهد  , ثبت سفارش لوازم التحریر , ثبت سفارش ماشین , ثبت سفارش مشهد , ثبت سفارش واردات ,  ثبت سفارش کالا  , ثبتارش  , سیستم مدریت ثبت سفارش واردات , شبنم , مراحل ثبت سفارش کالا , مقررات صادرات و واردات   , کالاهای لوکس

ترخیص کار در بندرعباس ,  ترخیص کار در بوشهر , ترخیص کار گمرک در مشهد , ترخیص کالا بوشهر , ترخیص کالا خرمشهر , ترخیص کالا مشهد , حق العمل کار گمرک , حق العمل کار گمرک در بندرعباس ,  حق العمل کار گمرک در بوشهر , حق العمل کار گمرک در خرمشهر , حق العمل کار گمرک در مشهد , خدمات بازرگانی در چین , خدمات بازرگانی و ترخیص کالا , خدمات بازرگانی و ترخیص کالا در بندرعباس , خدمات بازرگانی و ترخیص کالا در بوشهر , خدمات بازرگانی و ترخیص کالا در خرمشهر , خدمات بازرگانی و ترخیص کالا در مشهد , خدمات واردات , شرکت ترخیص کار در بندرعباس , شرکت ترخیص کار در بوشهر , شرکت ترخیص کار در خرمشهر , شرکت ترخیص کار در مشهد , شرکت خدمات ترخیص کاری در بندرعباس , شرکت خدمات ترخیص کاری در بوشهر , شرکت خدمات ترخیص کاری در خرمشهر , شرکت خدمات ترخیص کاری در مشهد , صادرات به چین , نمایشگاه گوانگجو چین , واردات کالا از چین

 

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به بازرگانی زرین می باشد.

error: Content is protected !!